اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از روند احداث ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان

«زیتون» 13 ساله زنجان، امسال به بار می‌نشیند؟

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در حال ساخت زیتون زنجان در کنار مجموعه تفریحی گردشگری گاوازنگ که احداث آن در سال 1384 تصویب و کار عملیات ساخت آن نیز از سال 1385 آغاز شده، بعد از 13 سال هنوز نیمه‌کاره است.

«زیتون» 13 ساله زنجان، امسال به بار می‌نشیند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پربازدیدترین رویداد ورزشی جهان بدون هیچ تردیدی فوتبال است که ورزشی آمیخته با تعصب، هیجان، استرس و امید بوده و این احساسات آن را جذاب کرده است.

در حالی که همه کشورها از فوتبال به عنوان یک ورزش جذاب استفاده و حتی آن را تبدیل به یک صنعت کرده و از آن کسب درآمد نیز می‌کنند، اما در برخی از مناطق کشور همچون استان زنجان در حال حاضر زیرساخت‌های چندان خوبی نیز برای رشد و توسعه این رشته ورزشی وجود ندارد.

همه ورزشی‌ها به این موضوع اذعان دارند که اصل توسعه یک ورزش، آن نیز به صورت حرفه‌ای، دارا بودن زیرساخت‌هایی مناسب در آن رشته ورزشی است و در ورزشی چون فوتبال نمی‌توان رشد و توسعه را بدون داشتن یک استادیوم و زمین چمن مناسب و یک زیرساخت مطلوب متصور بود.

اما در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در کشور و به طبع آن در استان زنجان، با رویکرد‌هایی که مسؤولان ملی و استانی طی سال‌های گذشته داشتند، ساخت یک ورزشگاه 15 هزار نفری در زنجان در دستور کار قرار گرفت که نام این استادیوم فوتبال ۱۵ هزار نفری با توجه به حجم بالای تولید و آوازه زیتون استان زنجان، «ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون زنجان» نام گرفت.

ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون در منطقه شمالی شهر زنجان و در کنار مجموعه تفریحی گردشگری گاوازنگ است که در سال 1384 احداث آن تصویب و کار عملیات ساخت آن نیز از سال 1385 با انعقاد قراردادهایی با پیمانکار آغاز شده است.

بر اساس قراردادهای منعقده، مقرر بود پیمانکار طرح عملیات اجرایی این پروژه بزرگ ورزشی را در استان زنجان چهار ساله و با اعتباری معادل۱۳۷ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال به پایان رساند که آن چهار سال، اکنون به 13 سال افزایش پیدا کرده است.

این پروژه عمرانی یک از طرح‌های «مهر ماندگار» استان زنجان بوده و برای نخستین‌بار در منطقه شمال‌غرب کشور، در ساخت آن از سیستم گرمایشی از کف استفاده خواهد شد.

مجموعه زیتون 60 هزار و 606 متر مربع زیربنا داشته که توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی احداث و بهره‌بردار آن نیز در صورت تکمیل اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خواهد بود.

اما با گذشت 13 سال از روند ساخت این پروژه، هنوز تکمیل آن نیازمند اعتباراتی است که در اوضاع کنونی به سختی تزریق و روند ساخت آن را دچار مشکلاتی کرده است که البته با قول مساعد مسؤولان و شخص وزیر ورزش و جوانان، قرار است در سال 1397 از آن بهره‌برداری و رونمایی شود.

* استادیوم 15 هزار نفری زنجان، سال آینده افتتاح می‌شود

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان 19 بهمن‌ماه سال گذشته در سفری یک روزه خود به زنجان در جمع فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در رابطه با این پروژه ورزشی با بیان اینکه حمایت‌های لازم برای تکمیل این ورزشگاه 15 هزار نفری صورت خواهد گرفت، گفت: این حمایت‌ها انجام خواهد شد تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی باشیم.

*ورزشگاه زیتون دهه فجر افتتاح می‌شود

علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان که از دی‌ماه سال گذشته سکان ورزش استان زنجان را در دست گرفته نیز در رابطه با زمان افتتاح این ورزشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: دهه فجر امسال ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور احداث و اداره کل ورزش و جوانان بهره‌بردار این ورزشگاه است، گفت: این پروژه در حال حاضر در حال احداث بوده و ریزه‌کاری‌های احداث آن در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه توسعه فوتبال در زنجان نیازمند حمایت‌های همه جانبه در استان است، تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح این ورزشگاه، فوتبال نیز در زنجان توسعه یافته و شاهد یک تیم خوب فوتبال از استان زنجان در لیگ‌های کشوری باشیم.

* آیا آرزوی فوتبال زنجان با «زیتون» محقق می‌شود؟

اما از سال‌های گذشته همه ورزشی‌های استان زنجان در آرزوی یک تیم فوتبال از زنجان که در سطح کشور مطرح و نامی برای خود دست پا کرده باشد را سال‌ها همراه خود دارند، تیم فوتبالی که سال‌های دور با نام‌هایی چون سایپای زنجان و شهاب زنجان و ... کورسوی امیدی هرچند کمرنگ  را در دل طرفداران این رشته ورزشی در استان روشن نگاه داشته بود که با تدبیر مسؤولان وقت! اینک تنها نامی از آن باقی مانده و حتی هزینه فروش و واگذاری و ... آن نیز مشخص نیست و هر کس در این بین ساز خود را کوک می‌کند.

همه می‌دانیم ساخت تنها یک استادیوم ورزشی فوتبال، منجر به رشد و توسعه این ورزش در استان نخواهد شد، اما حداقل‌هایی که است که باید برای رشد این رشته ورزشی در استان متصور بود، هر چند همت بالای مسؤولان برای دارا بودن یک تیم فوتبال در استان زنجان امری ضروری است.

امیدواریم که پس از افتتاح این ورزشگاه، تنها از آن نامی به زیتون باقی نماند و شاهد این باشیم که خیل جمعیت و طرفداران فوتبال در این ورزشگاه شاهد حضور تیم‌های مطرح کشوری در رویارویی با تیم فوتبالی از زنجان بوده تا شور و نشاطی که به واسطه این ورزش در جوانان ایجاد می‌شود، در روح و جسم جوانان زنجانی نیز جاری شود.

+++++++++++++++++++

گزارش از امید مالکی

+++++++++++++++++++

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول